Monday, April 19, 2010

这里的第三十天


过来这里读书满一个月了, 问我还习惯吗? 还习惯啊。。 过得怎样? 不错, 只是这个学期选修的科目比较少, 所以有些轻松。 外面刚下完一场雨, 整理了照片, 整理了思绪, 开始写这篇文章。


这是我的宝贝电脑, 在家里多数的时间是陪着它的。。


这个呢, 是我们这学期化学课的教授, Mr. George. 他的教书风格幽默风趣, 他也很有个人特色, 上他的课绝对不会闷的。。他的口头禅是 Cuckoo! 起初我也傻傻的不晓得这词汇的意思, 原来它的意思是骂人神经病啊。。。 还记得有一次教课时, 他突然对 Vinny 说: Your first son is gonna be a boy. 哇, 冷啊。。 重点是什么? 就是莫名其妙的冷笑话咯。。


这是我们 ADP March Intake 的 Orientation Day.


在这里也认识了不少志同道合的朋友。 上面这个是 Ian, 平时我们就叫他 ‘Ah Beh’, 阿马的意思。 还有另外两位是芷川和志嘉。 我们四个都是读经算学的, 很常的时间我们四个都是走在一起的。


这位是 Erin. 她是个很优秀很活跃的女生, 全马 SPM 的第十七名, 能认识她是我的荣幸呢。。 她前不久中了 National Scolarship, 过不久就会离开我们这一批 ADP 学生了, 所以我们就趁上星期四来个集体照。 Erin 是个很善良健谈的女孩, 她的志愿是当 financial Engineer.


哈哈, 读书的当儿我们也不忘了玩自拍。。


这是凌晨十二点在 711 拍摄的。。 因为那天在附近当服务生, 到十一点多才放工, 所以肚子超饿的, 就到到那里吃宵夜咯。。 那顿宵夜很简单, 一个杯面, 一杯热咖啡和几粒包。。回到家时就真的很累, 疲惫不堪, 哈哈。。 我叫店员帮我拍的, 因为初体验啊。。 半夜在七一一吃宵夜。。 



哈哈, 这个在 711 店超抢眼的。。 Pick one banana.. RM1. 付钱时也不忘多贴一令吉。。边走边唱边吃, 疲倦的感觉也在回家的路上减少了许多。。


最近呢, 我也在跑着直销。。 老实说, 在这里开始这个生意是个考验, 因为要在这个陌生的城市重新建立一个又广又棒的人脉。 没关系, 我勇于接受这挑战。  成为一个卓越出色的年轻企业家是我的目标。。。 我会努力的,刻苦的, 有智慧地去开始我的这个事业。希望我能在两年内顺利做上皇冠。


最近高宇先生的这本书, 和他本人的成功给了我很多启示, 他真的激励我, 让我学习很多很多。 是的, 光纸上谈兵是没用的, 我在努力着, 一步一步往梦想前进。。 精算学, 企业家, 还有许许多多理想。 告诉自己, 我不再是那个无趣, 孤傲, 冲动的黄毛小子了, 我已经起飞了。。。 


其实已一个月没看报纸了, 听说中国最近又有大地震了,夺走了不少无辜的性命。。 说实在的, 听了真的很心疼中国那儿的灾民。。 总有一天, 我要当一名义工, 我要赚很多很多钱, 去帮助世界上所有难民, 孤儿, 残障人士以及所有孤苦的家庭。。。 真的, 以前我总是反复地立下这个愿望, 反复的跟朋友分享我的这个心愿。 我也一样, 我好想看到他们的笑容, 开心的笑容, 幸福的笑容, 心是满足的。。


在这里除了接触地方召会, 我也参加这里的 ECA. 这里的弟兄姐妹都很热心, 刚来这里的我欠了他们不少人情呢。。。 每个周六晚上, 我都会很期待, 期待和弟兄姐妹们敬拜赞美主。。 来到这里, 心是很喜悦的。。。 这里遇到很多同乡, 刚刚的周六晚上还遇到了中学时的学长, 感觉很不错。。 


左边的那个是绵羊吊饰,右边的是一只会膨胀的海豚。。 海豚浸水后会长大哦~ 神奇吧。。。 -.-"


这个很可爱的吊饰不是我买的哦, 是下午我姐告诉我她要给我一个东西, 结果。。 就是这个可爱的小东西了。。 I Love Jesus.. 不错啊, 还蛮喜欢的。。。


这件浅絷色的衬衫是我刚用九十九令吉买来的, 很喜欢这件衣服, 以后跑直销或做 presentation 时可以用到的, 只是缺了一条黑色领带。 为了它, 我这几天都在吃罐头。。 哈哈。。。


这两张电话卡啊。。 黄色那张是买来的, 蓝色的则是送的。。 都还没正式用叻, 买爽吗? 哈哈, 不晓得也。。 蓝色那张拿了几个星期, 既然还没被启动, 真的好特别。。。

现在的时间是凌晨三时四十三分,耳机里听着的是蔡健雅的 ‘无底洞’。 最近很多友人也开始写部落格了, 互相分享心情, 感想。。。 想念诗巫了, 想念家人了, 想念那里的朋友了, 很想念, 很想念。。。 忠万, 继续加油啊!!

10 comments:

Amy Cullen said...

kinda impressed reading your blog! impressed by your dream, your thought, your dedication. you're very clear of what you are doing and what you want to do, which really impressed me seriously! lol. good good!!

keep it up! but don't push yourself too much k? human isn't perfect. seek for God in anything you do! He is your shelter, your comfort, your guardian anytime and anywhere. Lay full faith in Him, trust Him as all you can! I'm sure He has His plan on you! Push on and shine for Him!

It's nice reading your blog anyway! Feel a lot of 亲切感 through your words. Keep it up!! ;)

chuan said...

hey hey.....finally i read ur blog. haha...1st,the song is so nice.. hehe... alright,after reading ur blog, i can know u deeper both the 'internal and external' of u, haha.... erm...like wat ur fren said, rili feel impressed wf everything u wrote and u r indeed an extraordinary human,haha... u r the 1st person who r such 'dreamful' n tat insist to pursue the thing u wan among all my frens since my high school. it's a good start buddy.. seriously, u influnced me a lots since i knew u.. hehe.... glad to befriend wf u n hope tat our friendship can keep forever. let's fight for our dream together man... hohoho......... GAMBATEH!!!

Janise Then said...

hi chris,2nd comment :)
noe wat i most love bout this msg?
the dream of charity and human's welfare.
u gt a thought totally match wif mine,n i knew u knew tat too
since we did discussed tat on msn XD
earn an ample fortune n property not for ownself,but people in need.:D
kayao my dear fren.

Irene Ting said...

你的文章和想法常常都能让人印象深刻,所以在看你的部落格的当儿,有时都会感触良多。。外面的世界是多姿多彩的,好好的到处看看吧~~会让你自我增值的。。

Anonymous said...

this is the first comment hr ...
haha .. u gt ur idea urself ...
keep it up ...

Claire said...

What a wonderful journey for u ! Keep fighting to have ur dreams come true !

Chris Lau said...

sis Amy, th'x for liking my blog ya.. I feel glad that u found sth 亲切感 on my posts.. I'll lay my full faith in Him.. It is really nice to meet u in ECA. Hope u will keep on support my blog. :)

Chuan, Wow... dear, Am i friend like that? haha.. btw, i read ur comment after i awoke frm my sweet nap.. It's really touch me buddy.. my Great pleasant to knw u in Taylors. U helped me a lot since i came here.. I nvr think u will drop ur comment here.. Hahaha!!XD

Janise, yo! we hv same dream.. help the poors, disables n refugees by using our physical strength n $$.. Hopefully we cn work 2gether in the same refugee camp one day.. =)

Irene, 你是说真的吗? 还是在客套哦? 哈哈。。 谢谢你那么认真耐心地看过所有我错句满天飞的文章, 也谢谢你总是愿意听我分享我的心情感受, 给我的鼓励和支持。。 我会努力积极的, 不论遇到怎么难得困难也好。。 ^________^

Anonymous.. Th'x for ur 1st comment.. ^^ U r..??

Claire, Yup.. wonderful journey which full of obstacles n setbacks though.. Thank you for dropping ur comment here.. ;-)

Candy Chieng said...

one more a nice done...drop down everything u done, even the very small thing...u oso never neglect it~n oso d pictures there..full of memories..maybe it can b a way for a ppl to recall his or her journey to achieve success for one's life..nice^^

Anonymous said...

love your blog. interestinf! fascinating and inspiring!!!! Love it so much... Belle..

Chris Lau said...

Candy, Yup, i wil always note down wonderful things happened around n share my thoughts n feeelings here.. =) Tq for ur continued support.. ^
Belle, again, thanks for liking my blog. :)